Seniorer

Seniorkommittén ansvarar för att bedriva verksamhet passande klubbens seniorer (+55 år).

Aktiviteter pågår från säsongstart tom slutet av september då vi avslutar med middag och festligheter.

Välkomna att delta är både herrar och damer 55+.

Vi startade upp säsongen 2023 med ett möte den 8 maj där över 40 seniorer deltog. Nedan följer information om planerade aktiviteter.

Antikrundan (seriespel)

Vi spelar varje tisdag (från slutet av Maj tom mitten av September) med start kl. 9.00, anmälan för alla med golf-id, sker via Min Golf- Golf.se, startlistor och resultat publiceras också där.

I de individuella tävlingarna spelar vi Poängbogey och Slaggolf varannan gång och i lagtävlingar Greensome, Foursome och Texas Scramble. En tävling med fyra klubbor ingår också uuder säsongen.

Vid årets upptaktsmöte beslutades att alla kan spela från valfri tee, oavsett ålder. Tee-valet markeras vid anmälan till tävlingar.

Vi beslutade även att ha två klasser:

A-klass mixad klass för damer och herrar 0-54,0
Damklass 0-54,0 (damerna deltar i båda klasserna)

Anmälan till Antikrundan

Anmäl dig och betala via MinGolf. Det finns en ”tävling” upplagd 2023-06-27 som heter ”Antikrundan 2023 – säsongsbetalning”. Anmälan är öppen från 13 maj till 24 juni.

Avgift för hela säsongen är 500 kr. Då ingår spel på samtliga Antikrundans tävlingar samt avslutningsmiddag. 500 kr gäller oavsett om du spelar 1 gång eller alla gånger.

Avgiften skall vara kansliet vid Norrmjöle Golf tillhanda när du spelat din första tävling i Antikrundan, dock senast 30/6. Det går att betala via Min Golf, men även via Swish på nr: 123 156 98 88, skriv Antikrundan.
Det går även att betala med kort i shopen eller via bankgiro: 5682-5011, kom då ihåg att ange namn och golf-ID!

Matchcup

Även denna ingår inom ramen för Antikrundan, spelas med handicap och valfri tee. Anmälan görs via Min Golf. Spelprogram anslås på anslagstavlan i herrarnas omklädningsrum och där fyller man i resultat efter varje omgång.

Arbetsuppgift 2023

Vi kommer även denna säsong att ha som arbetsuppgift att laga fairway en dag i veckan, torsdag morgon.

Britta Torstensson och Owe Pernestam kommer göra ett schema och skicka ut till alla som anmält sig till Antikrundan (schema för juni-juli är sänt till berörda, augusti sänds ut senare).

Det blir en morgon per person, från juni – augusti, kan man inte får man byta eller höra av sig.

NMS

Matchspel där ett lag med 8 herrar och 4 damer från NMGK möter lag från 6 andra klubbar i mellersta Norrland, bl a Bjurholm, Ö-vik, Sollefteå och Härnösand. Lagledare Enar Sjöberg, anmälan görs via Min Golf. Laget tas ut inför varje match och vi ser gärna att fler vill prova på detta nästa år.

Vid bortamatcher åker vi gemensamt i klubbens minibuss och någon bil. Ingen avgift och klubben står för resa till bortamatcherna, men var och en betalar för lunch/middag detta år. Sista tävlingen är en singeltävling med fina priser.

Mini-Touren

Vi fortsätter även i år med Mini-Touren i samarbete med de golfbanor som ligger i regionen; Robertsfors, Bjurholm, Sörfors, Umeå/Holmsund och Norrmjöle. Anders Johansson är vår kontaktperson med de övriga klubbarna och kommer även fungera som tävlingsledare för vår deltävling i Norrmjöle.

Mini-Touren är en tävling med särskild avgift och anmälan som inte räknas in i det ordinarie seriespelet. Några nyheter detta år är att det är två herrklasser och en damklass och att alla kan välja valfri tee, oavsett ålder. Alla som deltar i minst 4 av 5 tävlingar får pris. Läs mer i tävlingsprogrammet.

Vinteraktivitet under 2023 - Senior Golf på Golfcenter

Tisdagar mellan 13-15 under vintern/våren spelade vi simulatorgolf på Golfcenter tillsammans med seniorer från Sörfors och Umeå Holmsund. Vi återkommer till hösten/vintern när denna aktivitet startar igen.

Det finns 6 simulatorer och det finns plats för 24 seniorer varje vecka. Anmälan till info@golfcenter.se (först till kvarn) och man kan vara med så ofta man vill. Avgift 100 kr/gång.

Kontaktuppgifter i Min Golf

Alla utskick går via kansliet enligt de Kontaktuppgifter som är registrerade i Min Golf – se till att du har rätt mobilnummer och e-post registrerad så att du inte missar någon information från klubben.

Kontaktpersoner Seniorkommittén

Anders Johansson Ordförande                     Tel: 0705447317 Mail: jonte56a@gmail.com
Enar Sjöberg Tävlingsansvarig                      Tel: 0705706461 Mail: enar.sjoberg@gmail.com
Svante Nordström Matchcup-ansvarig      Tel: 0702520734 Mail: svante.k.nordstrom@gmail.com